onsdag 23 september 2009

När Shiseido kom in i familjen

Jag köpte mig lite lyxkrämer på taxfree
eller rättare sagt ett rengöringskit för 440 kronor 

När jag på morgonen börjar med att smeta på foam cleansing, arbetar jag fram nästan som ett raklödder. Nu kommer den svåra frågan, skall jag tvätta bort eller bara torka bort löddret...

Jag har i varje fall torkat bort det och sedan applicerat (flaskan i mitten) en sk närande vätska för att avsluta  med det sista momentet som innebär att en fuktig dagkräm (lilla flaskan till höger) appliceras

Det har tillkommit problem när Shiseido kom in i familjen

Bodil undrar varför det tar sådan lång tid för mig i badrummet
och hon säger dessutom att min hy har fått en glansigare ton




2 kommentarer:

  1. Tänk att du har klarat dig alla år utan Shiseido....... med matt hy ;-) puss min allra finaste syster, ta med dig utrustningen till helgen, jag vill i allafall känna doften av finsakerna.

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är själva känslan av lyx som är skönt att känna...det doftar inte heller så mycket...känslan mer av att man ska unna sig...ja vad vet jag...

    SvaraRadera

Bloggintresserade